1. Saddle Up!

Saddleup.nl is hét platform om tweedehands ruiter- & paardenspullen te kopen en verkopen. Of je nou de koper of verkoper bent, wij helpen bij een makkelijke en zorgeloze transactie! Niet alleen lekker snel en fijn betaalbaar, maar ook een bijdrage aan een duurzamere manier om met paardenspullen om te gaan. En dat vinden wij belangrijk! Als je geen nieuwe (paarden)spullen koopt, maar tweedehands, dan maakt dat een grote impact qua duurzaamheid. Als we allemaal zo veel mogelijk spullen verkopen die we niet meer gebruiken en tweedehands te kopen, zal dit bijdragen aan de toekomst!

2. Kopen

Kopen op Saddle Up is eenvoudig!

  • Maak eerst je account aan.
  • Gebruik filters en de zoekbalk om artikelen te zoeken en filteren op prijs, staat enz.
  • Met het hartje voeg je artikelen toe aan je favorieten, zodat je ze op elk gewenst moment kan kopen.
  • Chat met de verkoper, stel je vragen, bied eventueel op het artikel of koop het direct.
  • Klik op ‘Koop nu’ en betaal je artikel.
  • De verkoper stuurt het artikel binnen 5 werkdagen naar je toe, zorg ervoor dat je het juiste adres in je account hebt staan.
  • Wacht tot het artikel binnen is!

Om te kunnen kopen en verkopen via Saddle Up heb je je eigen account nodig. Dit kan je makkelijk aanmaken. Je informatie kan je altijd wijzigen of aanvullen. Om artikelen te verkopen is het belangrijk dat je de account gekoppeld is met Stripe, dit kun je doen in ‘Mijn account’. Zo weten wij je via Stripe uitbetalen op het juiste rekeningnummer. We beschermen deze gegevens natuurlijk goed! Andere gebruikers kunnen alleen je gebruikersnaam zien. Alleen als je een artikel gekocht hebt wat verzonden moet worden, dan zullen we je adres met de verkoper delen.

Gebruikers kunnen alle artikelen die online staan zien. Ze kunnen dit in hun winkelwagentje doen en gelijk afrekenen. Als koper betaal je per winkelwagen €1,99 kopersbescherming. Daarnaast ontvangt de verkoper het geld pas nadat je als koper tevreden bent. Zo heb je altijd de zekerheid dat je je geld niet kwijt bent wanneer er niks verzonden wordt.

Op Saddle Up hebben we filters zodat het makkelijker zoeken is. Als je iets gevonden hebt wat je wil hebben, dan kan je dit gelijk kopen! Een order wordt dan aangemaakt en het product wordt binnen 5 werkdagen opgestuurd, de adresgegevens krijgt de verkoper van ons. Het geld wordt eerst aan ons betaald en wij houden dit vast op een tussenrekening. We betalen dit standaard na 10 werkdagen na het plaatsen van de order uit als de koper niet heeft aangegeven ontevreden te zijn. De koper heeft dus de zekerheid dat deze niet opgelicht wordt!

De verkoper heeft 5 werkdagen de tijd om het product naar je te versturen.

Als koper betaal je de verzendkosten van je product. Er zijn verschillende verzendmethodes waaruit gekozen van worden. Als het artikel als een (brienvenbus)pakket verzonden wordt dan zorgen wij dat dit label klaar staat in je account. Als het pakket verstuurd is dan kunnen de koper en verkoper het volgen via de Track & Trace. Het duurt normaal 2 tot 5 werkdagen voordat je pakje binnen is. Mocht dit 5 dagen na de verzending nog niet binnen zijn, neem dan contact met ons op via mijn account > mijn bestellingen.

Mocht je product om welke reden dan ook niet worden verstuurd, dan kan je na 5 werkdagen de order bij ons laten annuleren, tenzij er anders met de verkoper is afgesproken natuurlijk. Let wel op: je krijgt de administratiekosten alleen terug als dit item je enige aankoop was.

Nadat je alles betaald hebt, hoef je alleen nog maar te wachten tot je artikel wordt bezorgd. De verkoper stuurt het artikel binnen 5 dagen na de aankoop op. Als het artikel via pakketpost wordt verzonden, dan kan je de verzending volgen.

Zodra je pakket binnen is moet je het zo snel mogelijk aangeven als er een probleem is, je kan dan een retour verzoek indienen. Wij nemen dan contact met je op. Als je dit niet binnen 5 dagen doet, dan gaan wij ervan uit dat je blij bent! We betalen de verkoper dan automatisch uit.

Je krijgt je geld terug als je artikel niet aankomt, beschadigd is of niet met de beschrijving overeenkomt.

Als de koper tevreden is dan wordt de verkoper automatisch uitbetaald. Dit gebeurt 10 dagen na het plaatsen van de bestelling, mits er geen melding is gemaakt dat er wat mis is met een order. Voordat Saddle Up de verkoper kan uitbetalen, is het het noodzakelijk dat het account gekoppeld is met Stripe. Dit is simpel te doen via ‘mijn account’. De verkoper ontvangt 92,5% van de orderprijs op zijn of haar bankrekening. Bij elke verkoop via Saddle Up betaal je 7,5% aan kopersbescherming (met een minimumbedrag van €1,-).

Als het product niet is aangekomen, beschadigd is of niet overeenkomt met de beschrijving dan kan je een retourverzoek indienen en een terugbetaling ontvangen. Je moet het product dan wel in dezelfde staat terug sturen! Je mag het dus niet wassen of gebruiken.

Via de chat kan je met de verkoper overleggen en een oplossing zoeken. Als dit lukt, geef dit dan door aan ons. Mocht je er niet uitkomen met de verkoper, dan zal Saddle Up bemiddelen. Je kan dan het volgende doen.

Ga naar Mijn account > mijn bestellingen en klik op de button ‘Problemen met een bestelling?’ en vul de gegevens in voor de order waar je een probleem mee hebt. Vul het formulier met zoveel mogelijk details in. Klik hierna op de button verstuur bericht. Wij zullen dan naar het verzoek kijken en contact met je opnemen. Als het verzoek wordt geaccepteerd dan heb je 3 dagen te tijd om het product terug te sturen, dit is op eigen kosten. Het is je eigen verantwoordelijkheid om een verzendmethode te kiezen. Ons advies is om een verzendmethode met Track & Trace te kiezen zodat je de retourzending kan volgen. Mocht je ervoor kiezen om het zonder Track & Trace te versturen dan is het geheel op je eigen risico. Mocht er iets mis gaan dan kunnen we je helaas niet het geld terug betalen zonder geldige Track & Trace.

Wij zullen je het retouradres van de verkoper geven.  Hier stuur je het pakketje naar toe. Je mag het pakket niet zonder toestemming van de verkoper naar een pick-up point sturen. Als je alle informatie hebt gekregen dan doe je het volgende:

  • Verpak de items die retour moeten. Als je de originele verpakking nog hebt dan kan je dit hergebruiken. Let dan wel op dat de vorige verzendlabels niet meer zichtbaar zijn om verwarring te voorkomen.
  • Koop het verzendlabel en plak dit goed op de verpakking.
  • Geef de zending af bij een service punt en geef de Track & Trace code door aan de verkoper.

Als de verkoper heeft bevestigd dat de retourzending is ontvangen dan betalen wij je terug! Mocht je niks meer horen van de verkoper dan kan je ons de Track & Trace code sturen en zullen wij de order terugbetalen als het pakket bij de verkoper is afgeleverd. 

Het is niet mogelijk voor een koper of verkoper om een order te annuleren nadat de bestelling is geplaatst. Bestel dus alleen artikelen als je zeker weet dat je ze wil hebben.

  • Momenteel is het alleen mogelijk met iDEAL te betalen. 

3. Mijn account

In jouw account vind je al je persoonlijke gegevens, accountinstellingen en informatie over je advertenties. Deze gegevens kan je 24/7 veranderen!

Je kan je wachtwoord onderaan de pagina wijzigen in Mijn Account.

Je gebruikersnaam kan je wijzigen in Mijn Account.

Om onze uitbetalingen veilig te laten verlopen werken wij samen met Stripe. Zo ben je er altijd zeker van dat je je geld terugkrijgt als er iets misgaat! Je kan je bankrekening met Stripe koppelen via Mijn Account. Dit is natuurlijk helemaal veilig!

Wil je je bankrekeningnummer aanpassen? Stuur even een mailtje naar support@saddleup.nl, dan gaan wij dit voor je regelen!

We zouden het jammer vinden als je ons verlaat. Als er iets is wat we kunnen doen, neem dan contact met ons op. Mocht je toch besluiten om je Saddle Up account te willen verwijderen, stuur dan een mailtje naar info@saddleup.nl

4. Verkopen

Het is heel makkelijk om een artikel te verkopen! Je kan gratis een advertentie plaatsen.

  • Maak eerst je account aan.
  • Upload een paar goede foto’s van je product, maak een beschrijving met zoveel mogelijk informatie, bepaal de prijs en kies je verzendoptie.
  • Zorg ervoor dat je de eventuele vragen van kopers zo snel mogelijk beantwoordt
  • Verstuur je product binnen 5 dagen als je iets verkocht hebt. Het verzendlabel vind je in je account.
  • Verpak het artikel goed en zorg dat het niet kan beschadigen tijdens de verzending
  • Als de koper tevreden is met het product, dan word jij automatisch uitbetaald! Belangrijk is dat je account gekoppeld is met Stripe. Op deze manier kunnen wij je uit betalen. Het koppelen met Stripe kun je doen in ‘mijn account’. Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat dit op je rekening staat.

Om te kunnen verkopen via Saddle Up heb je je eigen account nodig. Dit kan je makkelijk aanmaken. Je informatie kan je altijd wijzigen of aanvullen. Om artikelen te verkopen is het belangrijk dat je account gekoppeld is met Stripe, dit kun je doen via ‘mijn account’. Zo weten je op het juiste rekeningnummer uitbetalen. We beschermen deze gegevens natuurlijk goed! Andere gebruikers kunnen alleen je gebruikersnaam zien.

Als je items online staan, dan kunnen alle gebruikers dit zien. Kopers kunnen dit in hun winkelwagentje doen en gelijk afrekenen.

Kopers kunnen filteren en zoeken via Saddle Up. Het is belangrijk dat je de artikelen bij de juiste categorieën zet en zo volledig mogelijk invult. Zo heb je de beste kans om door een koper gevonden te worden! Wanneer ze een item van je hebben gezien kunnen ze dit direct kopen. Er wordt dan een order aangemaakt en je krijgt automatisch een verzendlabel van de koper. Deze kan je in je account vinden. Het geld wordt eerst aan ons betaald en wij houden dit vast op een tussenrekening. Zorg je ervoor dat je account gekoppeld is met Stripe? Op deze manier kunnen wij je uitbetalen. Dit kun je doen via ‘mijn account’. Als de koper het artikel heeft ontvangen en tevreden is betalen wij je verkoopprijs – 7,5% commissie uit.

Zodra je een product verkocht hebt via een PostNL pakketje ontvang je een verzendlabel met Track & Trace in je mail. De koper betaalt deze verzendkosten. Zorg ervoor dat je het pakje binnen 5 werkdagen post, anders kan de koper de koop laten annuleren. Wanneer het pakket verzonden is kan het gevolgd worden via de Track & Trace. Dit is in je account te vinden. Als de koper je pakje binnen heeft en tevreden is en geen retourverzoek indient, dan zullen wij je automatisch uitbetalen via Stripe en de order voltooien.

Als de koper tevreden is dan word je automatisch uitbetaald. Je ontvangt 92,5% van je verkoopprijs op je bankrekening. Saddle Up krijgt bij elke verkoop een commissie van 7,5% (met een minimumbedrag van €1,-) om het platform te kunnen onderhouden en blijven ontwikkelen. Wanneer er na 10 dagen na het plaatsen van de bestelling geen melding is gemaakt dat er wat mis is met een order, wordt de order automatisch uitbetaald. Om je uit te kunnen betalen, moet je account gekoppeld zijn met Stripe. Dit is eenvoudig te doen via ‘mijn account’. Hoe lang het duurt voordat de betaling binnen is verschilt per bank.

Als verkoper kan je geld verdienen met het verkopen van tweedehands paardenspullen. Voor de koper bieden we een veilige omgeving om makkelijk en snel tweedehands items online te bestellen van verkopers. Heb je nog ergens vragen over? Stel deze dan gerust door een mail te sturen naar support@saddleup.nl

5. Algemeen

Er staan veel artikelen online op Saddle Up! We hebben een paar tips om zo fijn, makkelijk en snel mogelijk te kopen:

  • Gebruik de filters, zo kan je precies filteren wat je zoekt.
  • Voeg items aan je favorieten toe zodat je ze altijd kan terug vinden en kan kopen wanneer je maar wil.
  • Volg gebruikers. Zo kan je altijd zien wat er wordt aangeboden en de leukste items scoren.
  • Kijk of de gebruiker positieve reviews heeft gekregen.
  • Stel vragen aan de verkoper via de chat voordat je het product koopt. Zo weet je zeker dat het product precies is wat je wil! Je kunt ook altijd om meer foto’s vragen.
  • Zorg dat al je gegevens juist in je account staan, het adres wordt gebruikt op het verzendlabel dat de verkoper krijgt. Zorg je er ook voor dat je account gekoppeld is met Stripe? Op deze manier kunnen wij je snel uitbetalen. Dit kun je doen via ‘mijn account’.
  • Om te kopen gebruik je de knop ‘Koop nu’. Zo krijg je kopersbescherming van ons, mocht het artikel dan niet goed of anders zijn, dan krijg je het geld terug van ons. Wij bieden geen terugbetalingen aan voor kopen die buiten Saddle Up zijn gedaan.

Een account aanmaken en advertenties plaatsen zijn kosteloos! Elke keer wanneer je iets koop of verkoopt krijgt Saddle Up hier ook een deel van. Dit is om het platform te blijven verbeteren en de kosten te kunnen dekken. Wij moeten namelijk voor elke transactie een deel afstaan aan de bank. Daarnaast hebben we maandelijkse kosten om het platform draaiende te houden en natuurlijk om de garantie te kunnen bieden dat je je geld terug krijgt als er iets fout gaat. Dankzij deze kleine bijdrage kunnen we in de toekomst blijven verbeteren en jullie zo goed mogelijk te helpen!

De koper betaalt standaard €1,99 aan kopersbescherming.
Het plaatsen van producten is helemaal gratis. Wanneer je een product verkoopt, sta je als verkoper 7,5% van de orderprijs af aan Saddle Up (met een minimumbedrag van €1,-). Je krijgt dus 92,5% van de door jouw ingestelde verkoopprijs uitbetaald.